envia'ns la teva opinió: ampa.ripoll@salesians.cat

17 d’abr. 2013

LA NÚRIA JIMÉNEZ, MARE DE LA NOSTRA ESCOLA, ENS PRESENTA EL SEU LLIBRE: " UN INSTANT PER DECIDIR, UNA VIDA PER VIURE-LA"

Núria Jiménez, mare de la nostra escola, ha decidit publicar en un llibre les seves experiències quan li van detectar, a la filla que esperava, una hernia diafragmàtica congènita (HDC), una malaltia que només afecta un de cada 3.000 nadons.
El dijous 18 d'abril se'n fa la presentació a la Biblioteca Lambert Mata de Ripoll a 2/4 de 8 del vespre.

El dia de Sant Jordi, el podreu comprar a la parada de llibres de l'escola.
Els beneficis del llibre que ha escrit es destinaran a la investigació mèdica per a nounats de l'Hospital de Sant Joan de Déu.


El que la Núria ens explica del seu llibre:
Moltes vegades la vida et canvia les expectatives d’un dia per l’altre; simplement un instant és suficient per a que totes les prioritats i plans de futur quedin en un segon terme i deixin de tenir importància.
Quan et comuniquen que el nadó que amb tanta il·lusió esperes té un problema important, penses que la vida és cruel amb tu i que et castiga injustament. A mesura que passa el temps, busques una resposta a la pregunta que ressona al teu interior intentant buscar una justificació, una relació de causa-efecte que expliqui perquè t’ha passat això a tu. Però després d’aquesta primera reacció, descobreixes que de totes les experiències i vivències se n’aprèn i que t’ajuden a créixer com a persona en molt àmbits de la vida.

Després de molt de temps de reflexionar, m’he decidit a publicar aquestes memòries íntimes, creient que amb elles, potser podria ajudar a d’altres pares o mares que tinguin un fill malalt i sentin que la vida els posa a prova.

A través d’aquestes pàgines, m’agradaria que descobríssiu moltes coses que he anat aprenent jo i que ara, m’ajuden a tirar endavant cada dia davant de cada obstacle. Aquest projecte ha significat per mi la meva teràpia i m’ha servit per fer un homenatge a la petita gran família que tinc.

Tot i que sóc conscient que amb aquest llibre potser no seré capaç de transmetre la magnitud de les meves emocions en cadascun dels moments, vull intentar fer somriure explicant el que a mi em feia feliç, emocionar explicant el que em feia plorar, transmetre esperança contant allò que a mi me’n feia sentir i fer sentir il·lusió narrant les meves il·lusions…així doncs, si puc transmetre una mínima part dels sentiments que jo he viscut durant tot aquest temps penso que puc ajudar a aquells que pateixin situacions semblants a no sentir-se sols, a pensar que d’altres persones han passat pel mateix i a veure que han trobat una nova i bonica manera de viure”.

2 comentaris:

  1. Hola Núria. Sóc la Mari Viñas. Avui m'he acostat a la parada dels Salesians i t'he comprat un llibre. Tot i que he estat moltes hores de peu a la parada del centre de dia i estic esgotada, m'he llegit el teu llibre fins a la darrera pàgina. No he pogut parar de llegir i m'he emocionat!!!
    Com ja saps,des d'avui (qui ho havia de dir!), jo també estic operada d'una HDC. En aquella època no hi havia l'ecògraf així és que es va haver de còrrer en el moment de nèixer. La mare sabia que marxava cap a Barcelona però no sabia si em tornaria a veure.
    T'he de dir que d'això ja fa 44 anys i aquí em tens, "ditxaraxera" com sempre. Ara, aixó si, amb una cremallera llarga com el tren de Núria a la panxa. Et vull donar l'enhorabona pel llibre i per les nenes tan meravelloses que tens. La Laura és una nena molt valenta que té la gran sort de tenir al seu costat una família meravellosa.
    Felicitats "Carinyu".

    ResponElimina
  2. Hola Mari!!
    Carai carai qui ho havia de dir!!
    Saps Mari...si ho hagués sapigut en aquell temps en que tan sols podia estar quieta, panxa amunt i ruimiar i rumiar, t´hagues bombardejat a preguntes!!
    Però bé mai és tard!!
    Encara m´en queden algunes que tinc ganes de fer-te!!

    Tot voslatres, tota la gent que s´ha vist implicada en alguna situació díficil a la vostra pell teniu un do genial que no podeu perdre mai mai.
    Sous fantàstic, alegres amb moltes ganes de menjar-vos el món i fer moltes coses!!
    Jo tinc una personeta d´aquestes a casa que és " l´alegria de la huerta" !!

    Felicitats a tu també valenta!!

    Un petonàs!

    ResponElimina